Skip to main content

Kas yra duomenų sandėlis?

Įmonės vystymuisi svarbiausios informacijos kaupimo elektroninė sistema (SIKES). Kitaip – duomenų sandėlyje yra saugoma įmonės informacija apie produktus ar paslaugas, darbuotojus, pardavimus ir daugelį kitų dalykų, reikalingų jūsų verslui efektyviai gyvuoti.

Kada ir kodėl reikalingas duomenų sandėlis?

Apskritai duomenų sandėlis yra reikalingas kiekvienam verslui, siekiančiam sistemingai augti. Kita vertus, dažniausiai poreikis yra pajaučiamas, kai duomenų kaupimo šaltiniai teikia dviprasmiškus ir neaiškius rezultatus. 

Didžiausias privalumas turėti duomenų sandėlį – jis padeda atsakyti į daugumą kylančių verslo klausimų: 

  • Koks dabar yra pajamų ir išlaidų santykis?
  • Kokia yra teikiamų paslaugų arba produktų tikroji savikaina įvertinant transportavimą, darbuotojų algas, išlaidas biurui ir pan? 
  • Koks yra įmonės augimo santykis lyginant su ankstesniais periodais (dienos, mėnesiai, metai)? 
  • Koks yra sandėlio likučių vaizdas tam tikram periodui (prieš mėnesį, metus, ar kitais periodais)?
  • Kokios yra finansinių investicijų galimybių lubos ir rizikos? 
  • Koks yra galimas biudžetas inovacijoms (plėtrai)? 

Ir dar daugelis kitų klausimų, kurie gali būti išreikšti skaičiavimais, nes šie išvardinti yra tik „lašas jūroje“.

Ko reikia duomenų kaupimui?

Bet, ar tikrai man reikia duomenų sandėlio?

Mes nedrįstame keisti savo įpročių, netgi tada, kai atrodo tikrai to norime ir žinome, kad reikia. Be to, kiekvienai inovacijai ir kiekvienam pokyčiui reikia skirti laiko, žinių ir pinigų. Brangiausiai yra vertinamas laikas. Todėl dažnai verslo vadovai ar kiti sprendimų priėmėjai šį klausimą išsprendžia pasinaudodami buhalterių arba ekonomistų kompetencijomis. 

Tokiais atvejais įsivaizduojame, kad sukuriame supaprastintą duomenų sandėlio ir analizės variantą. O iš tikrųjų informacijos kaupimą ir apdorojimą atlieka klaidoms neatsparus žmogus. Taip sukuriame balastą, kuris neleidžia verslui pakilti į aukštesnį, pelningesnį ir paprastesnį vadovavimo lygį. Toks sprendimas yra šiuolaikiška verslo vadovų iliuzija. 

Į anksčiau paminėtus klausimus ir dar daugelį kitų yra gaunamas atsakymas, kuris būna nebūtinai teisingas, bet atsakymas. Taip suveikia labai paprastas psichologinis efektas: gavus klaidingą atsakymą – yra ką apkaltinti. 

Kita vertus, gavus atsakymą iš duomenų sandėlio – vienoje vietoje esančios visos informacijos, esame užtikrinti, kokie buvo priežastiniai ryšiai. Taip kartu gauname ir iššūkį keisti savas klaidas (kitaip – verslo logiką). 

Kaip ir beveik visi dalykai gyvenime – iš pradžių turime skirti tam daugiau resursų, bet vėliau tai atsiperka su kaupu.

Leave a Reply